tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

26.11.09

~seLAmaT hARI raYA aiDiLadHA~ bez ke. bez kot. bawak balik baju kurong ke. wajib bawak!!

selamat hari raya haji!
.
.
esuk pukui 3 ptg da nak gerak! kata kerrirudeng dengan tegasnya kepada aku.
KPM tu kat mana wei?
ler citpoddaa.. nama ja duduk precint 9. KPM pun tatao kat mana ka kerri.. ha ha. oke tak buleh gelak banyak sebab aku mao tumpang sekereta. ;p
.
.
.
cadangnya, aku tamao balek. sebabnya mak ayah pun tadde kat uma. jadi aku malas la abehkan duet uhuh.
tapi da kena paksa dengan along siap perli2 " amboi2.. bizi sangat ka tamao balek? balek. along transfer duet. "
hehehehe... timaceh my laply switi ALONG.. ;)
.
.
.
aku teruja siket. mak dengan ayah akan berWukuf di Padang Arafah. ibadah kemuncak semasa menunaikan haji. aku berdoa semoga emak ayah dan jugak muslimin muslimat yang lain selamat. sihat walafiat. tenaga yang mencukupi. dilindungi dan diredhai Allah. semoga ibadat mereka diterima Allah SWT. amin..
.
.
.
aku nak balek tengok lembu tokdah dikorbankan. lembu yang aku selalu buat maen. aku kesian dan sedeh. tapi cikgu kata kita takboleh cakap macam tu. nanti jadi haram. betul ek.
.
.
.
aku nak balek tenguk adik aku yang itam legam tu. jadi rindu pulak. walaupun aku selalu kena buli budak tuh. tapi aku suka. ;p
.
.
.
aku nak balek tenguk anak-anak sedara aku tu. aku nak ukur..dah tinggi ke bebudak nih.aku tao, aku ni mak njang yang paling jahat di dunia. . "mak njang gemok!" "maknjang pendek!" "maknjang hitam!" ... ha ha ha. isk. sapa ajaQ bebudak ni cakap macem tuh. ini totally silap. maknjang yang kena buli. tapi maknjang suka... ;p
.
.
.
aku nak balek mengabdikan tenaga untuk tolong kazen busuk aku tu siket2. aku akan cuba sedaya upaya menghabeskan sepenuh masa aku untuk hang kaklong!. cakap nak ke mana. janji.. aku sanggup jadi pakDG. hanya untuk hang.. ;)
.
.
.
aku nak balek tenguk jalan dekat pokok sena tu. dah berubah ke? pejam celik celik pejam. dah hampir 17 tahun aku bermastautin di situ. jatuh berdarah menangis pengsan aku semuanya di situ.
.
.
.
err.. kau ni macam tapenah balek seploh tahon lak pijah oi! ha ha
hati maknusia.
ada rindu.
ada kasih.
ada benci.
ada sayang.
aku kan maknusia jugak..
jadi aku takesah apa kau nak kata sebab aku da ghindu takley blah dekat novel-novel aku tuh.

notasetenangwarnawarnipelangi :
pijah takut nanti kalau balek umah akan terbayang-bayang mak ayah di depan mata ;(


6 comments:

Leenoh said...

Salam.

Selamat Aidil Adha.

Nasib baik ada Alomg.

░♥si lampu neon♥░ said...

waa semangat nye ko. hati2 beb

chenta said...

selamat hari raya babe..
aku balik johor petang ni gak..yahuu!

sharamli said...
This comment has been removed by the author.
sharamli said...

eh..p0k0k sena?kedah?

en_me said...

salam aidiladha akak kuna ittewww.. ehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...