tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

26.11.09

~seLAmaT hARI raYA aiDiLadHA~ bez ke. bez kot. bawak balik baju kurong ke. wajib bawak!!

selamat hari raya haji!
.
.
esuk pukui 3 ptg da nak gerak! kata kerrirudeng dengan tegasnya kepada aku.
KPM tu kat mana wei?
ler citpoddaa.. nama ja duduk precint 9. KPM pun tatao kat mana ka kerri.. ha ha. oke tak buleh gelak banyak sebab aku mao tumpang sekereta. ;p
.
.
.
cadangnya, aku tamao balek. sebabnya mak ayah pun tadde kat uma. jadi aku malas la abehkan duet uhuh.
tapi da kena paksa dengan along siap perli2 " amboi2.. bizi sangat ka tamao balek? balek. along transfer duet. "
hehehehe... timaceh my laply switi ALONG.. ;)
.
.
.
aku teruja siket. mak dengan ayah akan berWukuf di Padang Arafah. ibadah kemuncak semasa menunaikan haji. aku berdoa semoga emak ayah dan jugak muslimin muslimat yang lain selamat. sihat walafiat. tenaga yang mencukupi. dilindungi dan diredhai Allah. semoga ibadat mereka diterima Allah SWT. amin..
.
.
.
aku nak balek tengok lembu tokdah dikorbankan. lembu yang aku selalu buat maen. aku kesian dan sedeh. tapi cikgu kata kita takboleh cakap macam tu. nanti jadi haram. betul ek.
.
.
.
aku nak balek tenguk adik aku yang itam legam tu. jadi rindu pulak. walaupun aku selalu kena buli budak tuh. tapi aku suka. ;p
.
.
.
aku nak balek tenguk anak-anak sedara aku tu. aku nak ukur..dah tinggi ke bebudak nih.aku tao, aku ni mak njang yang paling jahat di dunia. . "mak njang gemok!" "maknjang pendek!" "maknjang hitam!" ... ha ha ha. isk. sapa ajaQ bebudak ni cakap macem tuh. ini totally silap. maknjang yang kena buli. tapi maknjang suka... ;p
.
.
.
aku nak balek mengabdikan tenaga untuk tolong kazen busuk aku tu siket2. aku akan cuba sedaya upaya menghabeskan sepenuh masa aku untuk hang kaklong!. cakap nak ke mana. janji.. aku sanggup jadi pakDG. hanya untuk hang.. ;)
.
.
.
aku nak balek tenguk jalan dekat pokok sena tu. dah berubah ke? pejam celik celik pejam. dah hampir 17 tahun aku bermastautin di situ. jatuh berdarah menangis pengsan aku semuanya di situ.
.
.
.
err.. kau ni macam tapenah balek seploh tahon lak pijah oi! ha ha
hati maknusia.
ada rindu.
ada kasih.
ada benci.
ada sayang.
aku kan maknusia jugak..
jadi aku takesah apa kau nak kata sebab aku da ghindu takley blah dekat novel-novel aku tuh.

notasetenangwarnawarnipelangi :
pijah takut nanti kalau balek umah akan terbayang-bayang mak ayah di depan mata ;(


cerita sabah lagi ler. kalu bosan jangan baca. aku takesah. aku tamao paksa. aku selalu openminded. hehe nak menghabiskan ruangan taitel tenguk dia bu

kakbanu : ye pijah.. awak nak tunda atau nak batal?

~> saya nak tunda tarikh tu ke 20hb. kakak saya kahwen tarikh 19hb.[kununnya lebey mujarab la kot kalu sebut kakak]

kakbanu : aiyyoo..u dah terlambat la. . i dah buat tempahan baru pukul 2 tadi. kalau u nak buat tundaan atau pembatalan u kena compound la from air asia rm75. KPM tak akan bertanggungjawab. u sanggup ke? kalau u sanggup i proceed.

~>perggggghh. betui2 menguji kesabaran aku tau...
kakbanu, u tak bley kasik i duit ke nk bayar compound tuh... [hah aku berangan kot.]

kaputusan . aku pergi ke SABAH. sedih sangat nak mengucapkan kata putus tu dekat kaklong. SEDIH. sumpah, aku sedih. cuma air mata mengalir kat dalam jek, sebab dia malu-malu nak kuar..

kaklong.
AKU MINTAK MAAF SANGAT.
aku mintak maaf sangat.sangat. ;(

janji aku nak mengabdikan seluruh tenaga untuk hari itu dapat ke ditunaikan? yerp. hang pun da tao jawapannya kan melainkan aku tapegik sebah tu. kan..kan..kan..

-
-
-
-


notapositifwarnawarnipelangi:
percaya semua yang berlaku pasti mempunyai hikmah disebaliknya. kan, KAKLONG. ;)

19.11.09

istimewa.

Teringat panggilan istimewa tadi.

Pukul 4 ptg.

Puan ramlah yang tercantek antara yang terCANTEK dalam pelenet bumi telipon. Sangat istimewa panggilan tu tau tak. Sebab..datang dari Mekah.


~>mak apa khabar
Puan ramlah : Alhamdulillah mak sihat.. ayah pun sihat.. hang tengah buat apa?
*ye la tu mak sihat suara dah lain . hati dah risau*


~>ada kat opis la ni mak. Tengah buat gheja..
*hahaha..memang2 mak masih xdapat nak membezakan waktu lagi. Kompem lupa.*


~>Mak oke ka ni. Awat suara laen. Mak sakit tekak ka.
Puan ramlah : sehat la.. Cuma nak selesema kot. Ada sakit ghengkong sikit. Ekon bilik ni kuat sangat.. mak kuat lagi ni..
*ler ler. Igtkan sakit sebab panas. Ekon upanya? Alahai emak aku .. . Tapi betul lah. Sejuk lawan panas memang akan mengurangkan antibodi.*


ayah mana mak?. Mak jangan jauh2 dengan ayah na.. jaga diri. Hati2 kat sana tu tau..
Puan ramlah : haha. Mak dengan ayah selalu jalan rapat2 ja. Cuma ni ayah hang p shoping sorang2 dia. Mak tak larat nak ikut. Sakit lutut sikit.
*hah kan..aku baru jak pesan jangan jauh2 dengan ayah. ayah..ayah..*


Puan ramlah : Pijah..hang nak pi sabah nanti bila. Jadi ka ni?
~>jadi la mak. Dah kompem. Bulan 12 ni 19hb. Tapi mak cek cuba mintak balik awai kot mak ngan ayah balik 21hb kan.
Puan ramlah : xpa la pasai mak ni. Hang dah lupa ka kaklong kawen 19haribulan?


Erk!! Aaaaaaaaaa……macam mana aku boleh lupa?oh.. no no no no no. hah sudah. Tidak tidak. Aku perlu hadir kenduri kahwinnya. Macam mana aku boleh lupa padahal kad kawen itu aku yang bikin. Alahai kuna….


Hamek kamuk. Satu lagi gundah gulana melanda. Hahah. buleh ke aku belah dua diri senirik.??


~>hah macam mana ni mak….. huhuuuuuu. Maak..
Puan ramlah : pijah hang kalau tak p sabah tu tak boleh ka. Xyah p lah..
~>aa..cek nak p mak.. ;(
*muncung kamu sudah mencecah 12inci kuna. Sebbaik mak kamu tidak Nampak. Kalau tak dah kompem mulut kamu kena tampar..;p*


~>Erm..xpa la mak. Tengok la nanti macam mana. Mak jaga diri mak. Hati-hati kat sana tu. Mak banyak2 sabaq tau. Jangan cepat marah2 orang tau… I luve u. k..


*aku teringat ari tu ayah kol “pijah mak hang dah ambek semua tempered ayah. pelik ayah. cepat betui dia naik angin kat sini ni. “ . lah macam mana buleh jadi centu. ayah yang tempered buleh cool..alhamdulillah. tapi mak yang terbAEK jadi tempered pulak. risaunya aku kat mak ayah ni… *





Puan Ramlah binti Hassan & Encik Yahaya bin Wahab

'Semoga semua ibadat mak ayah diterima dan diredhai Allah.
Semoga mak dengan ayah kuat dalam mengharungi dugaan dan cabaran di sana.
Ya Allah..aku memohon berikanlah emak ayah kudrat dan tenaga yang baik..badan yang sihat dan mental yang kuat.
Semoga emak ayah selamat di sana dan pulang dengan wajah gembira! '




notapeningwarnawarnipelangi : SABAH???????????

nasib kuna.


Nampak atas tuh. Keputusan permohonan kamu tidak Berjaya oke kuna.

Ada rasa sedih.

Tapi ada rasa lega.


Nak call mak. Nak bagitau mak. Boleh mak tolong doakan kat mekah untuk keputusan rayuan pulak. Oke2 kuna buat permohonan rayuan. Walaumacammana rasa lega pun. Kuna tetap nak sambung belajaQ. Takkan selamanya nak jadi pembantu tadbir. Malu dengan kawan2! Tidak..tidak.. no way.

Tak kan selamanya nak pakai motor. Nak basah hujan panas matahari?. Pun tidak jugak. Cuba kamu tengok kuna..kawan2 kamu semuanya sudah ada kereta senirik. Semua berlumba-lumba ambek lesen sudah. Kamu kuna?? Masih lagi naek moto…minah rempit jalanan.

setat moto pakai kasut tumit tinggi seinci…
dan.. selalu kena hon2 atas jalan raya padahal kau tu kecit mereka tu besar…dan.. satu lagik. Pepagi bangun mekap lawa2 tapi bila ujan turun abes suma cayaQ… hahahahaha!

Sampai hati gelakkan aku yang kudus kan,.

Apa ingat aku xleh pakai keta ke..
tengok ler satu hari t satria neo tetap milik kuna!. Err..doakan hafezah yahaya peliss..

Sedih ni. ;(

Tolong cheer up kan budak kudus nih!


-hakuna-

tajuk kami.

Berhampiran dengan rumah aku..

Tetiap malam ada karaoke besar besaran.

Selalu bising-bising.

Sakit telinga kanan aku dengaQ.
Silap2 aribulan
taik telinga pun bleh cayaQ.


Benci.

Dulu aku benci.

Sekarang seploh juta kali ganda aku benci….
-
-
-
-
-
-
-
-
Minatang tuh.

KATAK ong!.

Tah apa yang derang nyanyi.
Aku tanak paham.
Kalu dah nyanyi xsedap tu sudahlah.
Ini siap kaki aku pun dia nak balun apahal.
Abeh baju aku berterabuQ jatuh.
Terkejut punya pasal.
Dah xjadi sidai kain.

Dulu kini dan selamanya.
aku xSUKA KATAK!
notakuduswarnawarnipelangi:geli ya amat dengan amfibia. <--tapi masih macho oke

14.11.09

kuna tengok 2012.

hari ni hari sabtu. bangun pepagi gerak dari presint 9 umah shera. semalam tido sana sebab tgk muvie midnite kat putrajaya. tgk plak citer PHOBIA 2 dari Thailand. moto tetiba macam sengaja nak habehkan duit aku. mentol lampu terbakar. dah jadi plak memalam buta. orang kata jalan kat putrajaya tu beghantu. sumpah aku takut nak balik. uhu.

dah..akhirnya tadi kul 1230 aku tengok muvie 2012. we were warned. aku xreti nak mengulas. efek dia gila dasyat,.. sebijik real tahap boleh gila. takut. tapi aku rasa ada lost bila kuar panggung. macam ada sumthing yang tak puas hati. feeling dia xsampai kat hati aku. tah. aku kena gelak sampai nampak anak tekak baru puas. aku kena nangis sampai bengkak bijik mata baru puas. tp citer ni xde. lagi satu bukan ke the end of the day sume makhluk xkan wujud.. lagi satu, dia mmg xsebut nama malaysia dan jugak negara asia ekcili masa persetujuan menurunkan pintu gerbang tu. hahah.

-hakuna-


9.11.09

ini cerita semalam

team joghaton Bahagian Pembangunan.




MESCA. sukan-sukan antara bahagian Kemennterian Pelajaran Malaysia. ini cerita semalam.

badan sudah sakit-sakit. kaki dah macam kudung xde darah. panas terik. peluh merecik-recik meleleh leleh. aku tengok akak yang baru potong aku tadi dah start berjalan., aku nak potong balik. aku nak potong balik. aku nak menang joghaton!. tapi dah xde kudrat. gila penat. aku kuatkan semangat gak. aku lari gak. aku ingat aku dah habis laju. tapi akak depan tu lagi laju. aarrgh.. akhirnya aku pasrah. aku tengok belakang. kawan-kawan aku dah xkelihatan rupanya. entah oke entah tidak.
last2 dapat no3. hahah oke2 dapat no3 pun crita kat cni kan. aku geram dengan akak tuh. berani dia potong aku!.grrrr

tapi xpuas hati. penat lari tapi dapat hadiah payung besaq gedabak. boleh bukak gerai tepi jalan kot, huh.

yes. MESCA memang best. 4 sure aku akan rindukan KPM nanti.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...