tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

2.6.09

Jutawan cepat naik pelamin

tade kene mengena antara pelamin dan jugak hidup dan mati. mintak mahap. ngeeee~~~

jam 4ptg. 1 jun 2009. aku tido. dan memang kireje aku adalah memproses tahik mata je la berhari-hari. tengah menido ni..tiba2 ..toooot. aku terima satu mesej yang membuatkan haku tewos bangun dan gelak kahkahkahkah.
lawak aku rasakan lah. tehingat aku persembangan ym dengan naza semalam.

naza : pijah kita boleh percaya ke si H**** ni.
aku : tah. g la tengok dengan mata kepala senirik hapa menda senarnye bisenes mamat tuh.
naza : tu r..aku hengat centu gak.

jadi naza dan jugak teman seguling setiarap kami ni dulu iaitu Mira join jugak jumpa si H**** ni pada waktu dan tarikh aku tido tadi.
maap nama perlu dirahsiakan atas dasar melindungi kawan..hehek.

mesej lawak kahkahkah daripada naza tadi itu adalah berbunyi sebegini :

"hahahaha, ni aku de ngan H**** n mira. depa ni wat bisenes yg sama la. kakakakakakakakakakakakaka"

memang a korunk ghasa xlawak sebab tak taw pucuk pangkalnya. aku yg tau pucuk pangkal akaq ni memang lawak deh.
jadi biar aku cerita sikit demi sikit apa kaitannya si H**** ni ngan kitowunk. pada malam yang senarnya dah pagi ni, kitorunk pegi la minum minuman atas dasar berjumpa sahabat lah.

H**** : saya skunk tengah kalut nk beli kereta baru.
Aku : dengan bulat mata memandang dan bulat juga jantung aku. woooo.. hebat he. awak wat keje hape.
waktu ini naza hy mendengar tanpa perasaan pun. aku yg excited lebiey coz mata duitan. kerker
H*** : adalah. nanti saya bagitau. jom ikut p ofice. benda ni peraivett.hanya boleh dicerita di pejabat sahaja.
Aku : oo..saya ghasa cam tawu jek. jadi da bapa banyak awak tarik orang join. sambil menayang gigi belapis warna aku ni.
H*** : jangan sala paham..bisnes saya bukan macam tu. compiden woo..huhuhu poyo jek la mamat nih.
Aku : okie t bebila saya ikut awak ke ofice. heh mudah betui aku...

jadi aku ngan naza ni tade la nak sangat pun join menda tuh. sebab aku rasa aku da tawu.
cara cakap..cara intro..cara menarik..suma cara lah kecuali cara berlauk sama dan serupa. "ek ele"..cenggitu la dalam hati aku. tapi tape. nak gak taw kan apa bisenes hebat dia senarnya nih. hoho.

then, selang beberapa minggu naza buzz aku melalui ym..iaitu tarikhnya semalam lah nih. ayat2 ym yang muncul selom ayat di atas:

Naza : pijah, mira wat bisenes MLM. ada produk blablablabla...(malash aku nak list kat cni)
Aku : Jangan2 sama cem H*** tak.
Naza : aku da ty H*** dia cakap lain sangat. dia py bukan macam tu.
Aku : ooooo..okie..
jadi sambungannya adalah pesembangan ym di ataslah.

wahaha. ghupanya bila masing2 da berjumpa hari ni mengaku jugak si H***  bahwa bisenes mereka ini adalah bisenes yang sama jugak heh. mati2 dia nafi selom nih. adei~ kalo xpaham buek2 paham la yo. tak reti den nak ceghito ni.
tah la. menda ni senarnya buleh dipercayai ke tak. sistem piramid jugak kan.
aku tak berani nak komen lebeh2 koz aku sendiri pun tak berapa tawu pasal MLM ni.
mungkin betul ada yg masuk ni sangat2 berjaya. dan mungkin jugak muplish.. ini hanyalah pendapat aku. tak terniat untuk mengekspeloitasi pekerjaan dan jugak pandangan orang lain. kita ni nama pun lahir dari perut ibu yang berbeza..jadi tentulah pendapat pun turut berbeza. diulang sekali lagi. ini adalah pandangan dan pendapat akuk senirik....okie. peace2..rilek2..hehe 

apa yang membuatkan aku takkan melibatkan diri langsung dengan menda2 ni dan jugak seangkatan dengannya..aku teringat dan selalu mengingatkan diri dengan pesanan Irfan Khairi
"syarat untuk menjadi jutawan dalam perniagaan bukan dengan melibatkan diri dengan sistem2 atau skim seperti piramid..ejen dan sebagainya.
tetapi dengan usaha anda sendiri dan produk anda sendiri."

kata-kata tu aku pegang dan akan pegang dan pegang dan pegang sampai bebila.
peace 4 life. dan jugak 4 future life.

nak aman hidup jangan tinggal sembahyang..
mak aku selalu pesan dan pesan dan pesan dan pesan.
mintak doa dengan Allah hanya dengan melalui sembahyang ja pijah. jangan tinggal sembahyang. bersyukur la dengan nikmatnya. doa supaya kita dilindungi. dirahmati.

--aku..hari2 doa untuk jadi kaya. erk..syilap2 doa supaya dilimpahi rezeki..hehe--

bila aku nak kaya nih. $$$$$$$$$$

nota warna-warni pelangi: pijah adalah seorang mata duitan yang baek hati okie.

2 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

same la dengan aku..aku ade post gak pasal MLM tak kejadah nye ni..aku punya sal DCHL..nyampah aku

ije said...

haha. doa dilimpahkan rezeki. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...