tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

23.6.09

--- orang kat mesia ngokngek --- nak balik kayangan ;(

bila korunk naek moto kan..
pastu kan..
enjin moto tetibe xdapat befungsi kan..
ape korunk buat?? huh....

penat auw tolak moto cam nak patah pinggang
atau ada sesapa nampak minah tepi haiway tengah besusah payah tolak moto kemaren
kalo anda adalah orang yang tengah lalu lalang tu

ke sini cepat!! aku nak gigit
xde pon prince charming tulong ;(
ami cedey......................................................;( ;( ;( uwwwaa. suma orang kat mesia ni jahat.

seb baek puteri kayangan ni tak jatuh pengsan
kalo x jawab la korunk ngan raja burung enggang. dush!dush!dush!

17.6.09

title tu apa? kami tak paham la..

sekali lagi otak kacau bilau. takde pape nak tulis. byk sangat monolog dalam diri. tah mana satu nak dengar. aku gigit jugak kang hati ni. aiiiish! jgn gigit. kang masuk sepital sapa nak derma lak. rindu dekat budak tu. budak yang dah curi hati aku bawak balik umah dia. berani u curik hati i?? muehehe..

tiga hari dah rasa macam tiga tahun. travel dari batu caves ke serdang ke pijah? ye..travel. naek moto okie.. dah sakit perot. angin masuk. macam2 angin yang tembus ke usus besar usus kecik ni. caket......lepas tu kalo angen jahat tu kuar okie la. kalo xkuar? merana la...(kalo angen tu kuar..aku oke. tapi orang lain yg merana hehe) sabar...sabar...sabar...sabar...sabar....sabar...macam bezikir pulak bunyinya. aish2...

mencari sinar! aku nak terbang macam burung gagak. tapi burung gagak jahat. aku nak cantik macam burung merak! tapi burung merak bongkak. oh ya. macam mana zirafah tido?? pelik lak..

yelah. **pijah has been signed out **. kata yehu mesenger belogsepot tersebut. sayang seorang kawan dengan cinta seorang kekasih banyak bezanya. aku sayang korunk!

4.6.09

mendidih aku! mendidih.!

p sanaaaaaaaaaaaaaAAaaaaa. huh huh. menggeli anak tekak. penat jerit .begema suara aku satu taman bandar baru. baru nak tekedek-kedek lari kuar bilik. huh. baru tahu aa..tapi sangkaan aku meleset,xsampai lima minit pon dia mai balik. tak makan saman sunggoh budak ni. oghang nak buat keja la! jangan kacau boleh dak hah! menggesel-gesel plak. conteng buku skola hakku plak! kuwang ajaaaaaaQ. DUSH! mengalir darah. meletup. uwaaaaaaa..menangis sudah. anak manja mak..baru sikit da teyyak. huu..bersalah la pulak. rasa macam nak ambek dakap2. syuup..syuup..jangan teyyak. sori..sori..nak pujuk tapi ego. ego. ego. ego. da kompem2 kena marah dengan mak. apa hang buat adik macam ni. dia nak main dengan hang ja pun. adoila...kesian gila tengok tahap sedih nak nanges sekali tapi padan muka .haha kena cucok dengan pen kat batang idong. kan da belobang..ha tu la kacau aku wat gheja skola lagi. p main jahuh2. shuh .. shuh..


ni ha budak hitam legam ni. pejam celik pejam celik da besar macam gorila pun. dulu aku yg slalu buli dia tp sekunk aku yg dibuli dia. uwwwwaaaa

notawarnawarnipelangi : we are proud of u, bro.

ye la mak..

pijah hg xdak baju besaQ-besaQ ckit ka? hudoh la weiiiii.. sambil kacing gigi.
tecengang aku. ler. kecik ka mak. mana ada.. oke apa ni. sambey belek2 baju sniri d ateh badan seniri. 
hiy. oke hg kata. isi kot nu. isi kot ni. tak malu hah oghang dok tengok. hang p beli baju laen.
pasrahnya aku...iyyala mak. bahek. bahek. bahek. 
jenjalan kat pasar apa tah d gannu. jumpa baju best. memang besaaaaaaaaq.. puash hati. xsabaq tunjuk mak. hehe.
lailahailallah....ya allah pijah oi. hang p beli baju macam ni??? 
gila cangang aku. pelik malaun. 
awat lak mak. ish..macam2. huuu.. apa lagi la mak aku ni. 
hang ingat lawa sangat la baju tapak kaki besaq gegasi kat badan hang tu??pakai la baju elok2 ckit.. 
heh???????? adoila..sengeh kerang busuk je la yg aku mampu. jalan wat donno.. <--dasar anak ketegaQ. 

3.6.09

la..habbba* .

hapa la nasib ni.
hp osak
notbuk lembap
intenet sellow
duit tadak
berodbend lom bayaQ
umah sewa lom bayaQ
bil selekom lom bayaQ
lesen lak da nak mati
tiket balik lom beli
cimb akaun kena bukak
ptptn utang lagi
aaargh.
adoi..caket pala

2.6.09

Jutawan cepat naik pelamin

tade kene mengena antara pelamin dan jugak hidup dan mati. mintak mahap. ngeeee~~~

jam 4ptg. 1 jun 2009. aku tido. dan memang kireje aku adalah memproses tahik mata je la berhari-hari. tengah menido ni..tiba2 ..toooot. aku terima satu mesej yang membuatkan haku tewos bangun dan gelak kahkahkahkah.
lawak aku rasakan lah. tehingat aku persembangan ym dengan naza semalam.

naza : pijah kita boleh percaya ke si H**** ni.
aku : tah. g la tengok dengan mata kepala senirik hapa menda senarnye bisenes mamat tuh.
naza : tu r..aku hengat centu gak.

jadi naza dan jugak teman seguling setiarap kami ni dulu iaitu Mira join jugak jumpa si H**** ni pada waktu dan tarikh aku tido tadi.
maap nama perlu dirahsiakan atas dasar melindungi kawan..hehek.

mesej lawak kahkahkah daripada naza tadi itu adalah berbunyi sebegini :

"hahahaha, ni aku de ngan H**** n mira. depa ni wat bisenes yg sama la. kakakakakakakakakakakakaka"

memang a korunk ghasa xlawak sebab tak taw pucuk pangkalnya. aku yg tau pucuk pangkal akaq ni memang lawak deh.
jadi biar aku cerita sikit demi sikit apa kaitannya si H**** ni ngan kitowunk. pada malam yang senarnya dah pagi ni, kitorunk pegi la minum minuman atas dasar berjumpa sahabat lah.

H**** : saya skunk tengah kalut nk beli kereta baru.
Aku : dengan bulat mata memandang dan bulat juga jantung aku. woooo.. hebat he. awak wat keje hape.
waktu ini naza hy mendengar tanpa perasaan pun. aku yg excited lebiey coz mata duitan. kerker
H*** : adalah. nanti saya bagitau. jom ikut p ofice. benda ni peraivett.hanya boleh dicerita di pejabat sahaja.
Aku : oo..saya ghasa cam tawu jek. jadi da bapa banyak awak tarik orang join. sambil menayang gigi belapis warna aku ni.
H*** : jangan sala paham..bisnes saya bukan macam tu. compiden woo..huhuhu poyo jek la mamat nih.
Aku : okie t bebila saya ikut awak ke ofice. heh mudah betui aku...

jadi aku ngan naza ni tade la nak sangat pun join menda tuh. sebab aku rasa aku da tawu.
cara cakap..cara intro..cara menarik..suma cara lah kecuali cara berlauk sama dan serupa. "ek ele"..cenggitu la dalam hati aku. tapi tape. nak gak taw kan apa bisenes hebat dia senarnya nih. hoho.

then, selang beberapa minggu naza buzz aku melalui ym..iaitu tarikhnya semalam lah nih. ayat2 ym yang muncul selom ayat di atas:

Naza : pijah, mira wat bisenes MLM. ada produk blablablabla...(malash aku nak list kat cni)
Aku : Jangan2 sama cem H*** tak.
Naza : aku da ty H*** dia cakap lain sangat. dia py bukan macam tu.
Aku : ooooo..okie..
jadi sambungannya adalah pesembangan ym di ataslah.

wahaha. ghupanya bila masing2 da berjumpa hari ni mengaku jugak si H***  bahwa bisenes mereka ini adalah bisenes yang sama jugak heh. mati2 dia nafi selom nih. adei~ kalo xpaham buek2 paham la yo. tak reti den nak ceghito ni.
tah la. menda ni senarnya buleh dipercayai ke tak. sistem piramid jugak kan.
aku tak berani nak komen lebeh2 koz aku sendiri pun tak berapa tawu pasal MLM ni.
mungkin betul ada yg masuk ni sangat2 berjaya. dan mungkin jugak muplish.. ini hanyalah pendapat aku. tak terniat untuk mengekspeloitasi pekerjaan dan jugak pandangan orang lain. kita ni nama pun lahir dari perut ibu yang berbeza..jadi tentulah pendapat pun turut berbeza. diulang sekali lagi. ini adalah pandangan dan pendapat akuk senirik....okie. peace2..rilek2..hehe 

apa yang membuatkan aku takkan melibatkan diri langsung dengan menda2 ni dan jugak seangkatan dengannya..aku teringat dan selalu mengingatkan diri dengan pesanan Irfan Khairi
"syarat untuk menjadi jutawan dalam perniagaan bukan dengan melibatkan diri dengan sistem2 atau skim seperti piramid..ejen dan sebagainya.
tetapi dengan usaha anda sendiri dan produk anda sendiri."

kata-kata tu aku pegang dan akan pegang dan pegang dan pegang sampai bebila.
peace 4 life. dan jugak 4 future life.

nak aman hidup jangan tinggal sembahyang..
mak aku selalu pesan dan pesan dan pesan dan pesan.
mintak doa dengan Allah hanya dengan melalui sembahyang ja pijah. jangan tinggal sembahyang. bersyukur la dengan nikmatnya. doa supaya kita dilindungi. dirahmati.

--aku..hari2 doa untuk jadi kaya. erk..syilap2 doa supaya dilimpahi rezeki..hehe--

bila aku nak kaya nih. $$$$$$$$$$

nota warna-warni pelangi: pijah adalah seorang mata duitan yang baek hati okie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...