tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

22.3.09

alkisah seorang puteri raja

assalamualaikum

alkisah.
kenapa aku lama menyepi? mana aku menghilang?
almaklum..aku anak raja burung kasawari.
nak buat macam mana,,.. aku telah disunting putera raja pipit.
maka alkisahnya kenapa aku lama menghilang..........

aku berkerja selama 3 bulan ini.
indahnya. damainya.
yang penting sekali..dapat melompat-lompat macam kera.
menggedik-gedik macam tupai.
lepak ke pagi macam anak terbuang.
pergi jahanam kau sijil diploma aku.
antara aku dan pizza hut......
kenangan terindah ku. ewah.. boleh pulak.

hahaha.. jadi sudah terbongkar rahsia pekerjaan aku. terima kasih... jangan ketawa. ini bukan olokan. senyum cukup.

jadi hati sudah puas.
aku akan terbang pulang akhrnya.
kenapa..
sebab aku sudah dibuang. jengjeng..

satu malam yang takseberapa nak indah dan sepi.
jam 2pagi malaysia
aku tersungkur di tengah jalan.
macam mana nak cerita ye?
alahai.. short cut. aku accident.
uhuhu. ye.. aku dengan hebat dan gahnya telah melanggar divider jalan!
kebabom..!!
gelap. sama ada aku pengsan atau tertidur...
sampai sekarang belum dapat dikenalpasti.
yang aku sangat pasti.. rasa macam terjaga dari mimpi ngeri.
mimpi yang sebenarnya adalah realiti.
jangan tanya macam mana aku tersungkur.
jangan tanya siapa yang selamatkan aku.
jangan tanya kenapa aku tercampak ke utara. motor aku ke selatan.
jangan tanya..
aku hanya tahu ambulans sahaja.

kecacatan aku adalah kekal.
bersyukur masih hidup rupanya aku ye.
alhamdulillah.
jadi..
antara aku dan pizza hut Equine..
tamat akhirnya.

esok jahitan di bibir akan dibuka.
lusa aku akan pulang ke sarang.
selamat tinggal......alahai jiwang.


p/s: tolong jangan boikot aku. aku juga menyokong gaza.
ampun..

11 comments:

Leenoh said...

Semoga kemalangan itu yang pertama dan terakhir. Sekian adanya.

bB sYasYa said...

xsempat aku nk jumpe ko kat slngor ni
tau2 ko dh blk plak..
cmne la ko leh xciden ni...
xpela..
semoga ko cepat sembuh n bek2 aje k

Nazra~ said...

Dapat lah aku nk p rompak piza mcm ni.

Chantek!

^_^

diLL said...

waaaahhh..x2..xboikot da..ihihihi

pijah said...

Leenoh: timekaseh.. saya juga berharap itu yang terakhir kali. amin.,

syasya: ala t kita jumpa ar. ko yg syombonk.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
pijah said...

Nazra: wahh.........panyang tangan!

diLL: hehe.

syareena said...

LAME X MKN PIZZA NAK JUGAK....

alif-mikail said...

pijah..

kat mana ni? semoga sehat selalu

eryn said...

nape jd smpai cem tu
len kali hati3 daaa..

pijah@hakuna said...

syareena : emmuahaha..kene beli senirik hehe

alif : dun worry da sehat okie.

eryn : tu r.. asek eksiden je aku ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...