tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

19.2.09

terjatuh tangga??

.jatuh tangga kah?
.tapi sakitnya manis.
.aduhaiiiiiiiiiii.
.apakah ini.
.pening langau.
.mengada taik kuda.
.andai betul itu jodohku.
.semoga..
.aku dan dia.
.bahagia.
.okaiiiik!
.mak...
.huhu.

xde mud nak tulis entry. aku dah terlepas tarikh permohonan upu. bengang gile! mati aku. mati...mati kalau mak ayah aku tawu. pening..pening..
assalamualaikum.

3.2.09

bukan..

assalamualaikum semua. apa khabar. rasanya sudah tamat cuti raya cina ye.. marilah kembali berkerja!.. khee...

aku memang sedang letih. seminggu ni mata aku berair. kenapa ek? dan hari ni.. aku dijangkiti selesema kembali. mengada-ngada betul badan. terpikir jugak. sebab aku dah lama xmakan nasik ke? sumber karbohidrat utama itu.. bila aku dah lama tinggalkan. entah.. hari2 makan spagheti. bukan nak bagi semua orang jeles. hehe.. tapi betol.. tak tipu lah. makan pulak pukul 2 pagi. ada effect ke dengan badan. herm.. kelmaren dulu lagi gila. aku makan durian diselang seli dengan minum nescafe. pergi kerja dah pening-pening lalat. badan jadi terketar-ketar. hihi.. xpernah pulak aku dengar larangan tok nenek 'jangan makan derian dengan kopi..............'. ada ke?? ke aku lupa?. hantam saja la.. sedap giler derian. hish2..

bila badan dah jadi macam ni.. mula lah nak piker. aku makan apa ye? aku buat apa ye? kenapa ye? itulah... orang kata lebih baik mengelak daripada berubat. lagi2 cerita pasal ubat. sekarang pun musim demam. kejap panas..kejap hujan. cuaca sekarang memang tak menentu. harap-harap aku sihat..

malam ni aku bersengkang mata. aku cakap pada diri.. 'malam ni biar aku berkorban sekejap untuk kepuasan aku.' itulah hasilnya. aku berjalan-jalan di blog cucoq lazat. rupanya banyak yang sudah berubah wajah ye.. aku jugak yang ketinggalan zaman. hish2.. maka terhasillah template baru blog aku. pink2 gitu. kalau kawan2 rapat aku tengok ni.. kompem dah kena perli. sebabnya aku pembenci pink. aiyak. adakah perubahan hormon yang menyebabkan aku pilih template ini?.. xjugak.. entahlah. yang pasti aku sudah puas dengan wajah baru buat seketika ini.
aku sekarang bukan tengah bosan. aku jugak bukan tengah free. aku sekarang ingin tidor. tapi aku tahankan mata sekejap. aku tahankan otak sekejap. sekejap saja lagi...untuk puaskan hati aku sekejap. guugugu.. mengada-ngada. rindu pada mak.. pada nurin.. pada semua keluarga kat pokok sena. aduhai........... bilakah boleh pulang.. baru sebulan aku dah rasa macam setahun. huhu. tabahkanlah hati hambaMu ini Tuhanku...

aku benci dengan selesema! grrrrrrr..

1.2.09

dapatkah aku seperti masa dulu

lumrah manusia ke lumrah aku seorang ye??.. rindunya masa-masa lalu..jantung rasa bedegup kencang. darah mengalir deras. badan sejuk-sejuk. sebab makan durian banyak ke.. pelik. atau sebab rindu? rindunya........................... aku sangat rindukan masa dulu yang riang itu. rindu pada diri sendiri. baca novel. tengok wayang. makan mcD. baca blog korunk. hanging dengan kekawan. memekak dengar lagu kuat2. tengok animax dengan cD berjam-jam. lepak dalam library baca komik. lompat sana. lompat sini. gedik sana. gedik sini. bertekak dengan mak. bertekak dengan along. cakap apa pun semua aku melantun balik. dasar anak ketegaQ. menggatal dengan anak teruna orang. dan aku yakin, setahun akan datang lagi aku pasti akan rindukan masa sekarang. aduhai....memang lumrah manusia ke lumrah aku seorang? masa yang sedang dilalui sekarang tidak dihargai. bila sudah berlalu dan tidak lagi boleh diulang baru terasa rindu. lumrah manusia ke? sakitnya hati.. mana lagi aku nak cari masa itu sekarang. dan betul, aku sangat pasti. hidup perlukan pengorbanan. aku sedang mengorbankan masa-masa untuk diri sendiri. ia seumpama menyekat daripada memberi makanan kepada hati. dasyat.. 'berlari ke hutan teriakku. sepi..sepi.. aku ingin bingar. aku ingin di pasar.' teringat pulak puisi incik Rangga. nak menjerit rasanya,. huhu. semoga aku dapat bertahan. melawan rindu. menyekat keinginan hati. sakit perut pulak sekarang ni. aduhai.... tata.

oh ya. aku ada karang panjang lebar entry yg bertajuk ++aku berpijak di bumi nyata++. tapi sudah didelete. hehe.. macam haprak je. entry yang aku rasa senarnye tak patut untuk dijadikan cerita. sori.. ;)
muah! aku sayang korunk! sayang sangat.... salam manis dan rindu dari pijah. semoga semua sihat sejahtera ye. hepi selalu.. dan cenyoom..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...