tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

10.10.08

nak buat ke xmau buat????

nak cakap nak. xmau ckp xmau. kenapa mesti nk piker2 nk bolak-balik. isq2x.(aku ckp kat dri sniri nih.xdak kena mengena dgn yg hidup atopun mati).
gundah betui-

aku-- bila balik dr mkn(lunch), msti bawak balik sparepart tuk aku mamam time ngadap pc plak. tapi yg gundahgulananya.. bila otw nk masuk opis, aku mesti melepasi sorang pakcikguard dpan pintu 2 dulu. setiap kali aku bawak balik mknn, hati aku mesti nk bagi dia sama. aku bawak balik apombalik 4bijik, nk bagi dia sama. tp bila nak bagi, mesti xjadik. segan lah..apa lah.. piker byk kali lak 2. tadi, aku bawak balik kacang, nak bagi dia sikit pun xjadi jugak. tah kat mana keseganan tu ntah. gundah gulana betui...

pastu(dah alang2 nk crite) bulan posa aritu, setiap ari bila nk p bazar ramadan mesti dh sediakan duit skit(konon nk sedekah) tapi bila dah sampai kat pakcik2 dan makcik2(korunk paham2 je la sapa ek) tu..aku piker byk kali pulak. tiap2 hari mcm tu sampai kesudah aku xbg pun :( sampai ke hari raya. dah bila dah time raya pulak, aku bawak balik duit syiling melambak-lambak yang aku kumpul dalam tabung tu, nk bagi duit raya kat anak2 sedara aku--pun xjadi jugak(yelah sebagai praktis, taun depan dah keja kene bagi duit raya jugak). last2, aku isik balik duit2 2 masuk tabung. :(

kenapa heh.. kenapa nk buat menda2 yg macam tu rasa macam terselit keseganan yang amat sangat... huhuhu :( (sedey mood) memang adat manusia mcm tu atau adat aku je yang macam tu.. huhuhu

aku sekunk pun tgh beperang dengan stress diri seniri. stress buat coding tah apa2 tp xboleh run. minggu depan pulak lect dah nak datang opis buat penyeliaan--stress.... :( kadang2 tepiker, kenapa org lain buat senang je..kenapa aku susah sangat .. tensyennya makkk.....

hmm minggu depan ajiq(adik aku) akan menjalani PMR. semoga dia tenang hadapi semua cabaran soklan tue.. mak dah kompem ari2 baca yasin.. :) aku tau dia mesti boleh buat! adik aku yg rajin sunguh..(rajin main game). tapi mana la kita tau, bila balik asrama dia struggle study siang malam kan.. best of luck untuk ajiq!

notes: cuba untuk menjadi hamba yang taat, anak yang soleh, adik yang baik, kakak yang bertanggungjawab, teman yang setia dan penghuni alam yang menyayangi... kenapa mesti takut dan malu untuk menjadi seorang yang ..............(see, nak tulis pun segan).. :(

2 comments:

bB sYasYa said...

pijah ku syg..
if aty kte ikhlas nk bt semua 2,
xkan timbul perasaan segan 2...
pkr2kan la..dan selamat beramal ~_~

hakunamatata said...

ye ke.eh..aku x eklas eh,.. huaih mana de.. aku iklas apa. hukhuk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...