tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

14.10.08

~entah bila nak membebaskan hati~

kurr..

jap2x..

"buatlah aku tersenyum dengan bahagiakan dirimu"

"di mana kan ku petik bintang kalo malam hari ditemani hujan dan guruh"

"usaha tangga kejayaan.. yang pasti mesti kene ada tangga. kalo xde tangga for sure aku xkan panjat.. huhuh"

"bukan susah untuk susah bukan senang untuk senang.. aaah rindu pulak pada aku punya brutal life(bak kata kak M)"

"bila rindu katakan rindu bila benci katakan benci--tapi kalo rindu pada yang dibenci macam mana??"

"entah bila nak berjaya..bila renung pada dada langit--nampak cerah tapi--bila pejam mata untuk renung masa depan..kabur,gelap,mendung..hmm.."

"banyak sungguh hati punya soalan..sampai akal naik runsing terpusing-pusing"

aaaaah!

belum habis lagi persoalan hati:
bila depan2x..bukan main melayan.. bila dia senyum, kita pun bukan main lagi senyum. bila dia buat lawak sumbing pun kita gelak bagai nk rak.. bila dia cerita panjang lebar.. kita dengar macam dah xnak dengar crite lain dah. adoi..
tapi bila belakang...paham-paham sajalah.
aku benci betui dengan situasi tue. hipokrit xkene tempat....... kadang-kadang trauma aku nk bedepan dengan org macam tue. tah2 kita pun dibuatnya macam 2. depan bukan main bahek pusing blakang jap jek dah lain pulak citanya..

notes: aku bukanlah seorang pahlawan yang cekal hatinya.. aku juga bukanlah seorang pendita yang bijak pemikirannya..aku juga bukanlah seorang pelukis yang meliuk lentuk tangannya.. aku juga bukanlah seperti Siti Khadijah..aku hanyalah aku yang berada di persimpangan jalan.. tertoleh-toleh mana arah tuju--tercari-cari mana tempat berteduh--aduh~~~

4 comments:

Ojie said...

pernah kenal dan berkawan dan bercinya dgn org yg begitu..hipokrit nya dia hanya kerana untuk menutup keegoannya yg sgt tinggi..

hakunamatata said...

hmm kan2x.. lagi benci kalo org tu pakwe seniri.

bB sYasYa said...

sikap hipokrit 2 mst ade dlm diri manusia..
xbyk ckit mst ade..
trust me!

hakunamatata said...

uh..ckit2 udah le. ni x.. sampai melampau lampau. aku nk gedush manusia macam 2. kalo salah cakap salah.. jgn salah dia cakap betul jugak. mmg ipokrit. gggrrr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...