tengs y'aLLz.. kerna diriku begitu berharga- sroowt..sob10x

11.10.08

+aku nak membebel layan piLing sat+

salam kasih+sayang+rindu!!haha(gila)

"bila bahagia sedang menjelma,
jangan sesekali kita terus menerjah
menginjak-injak menuju jalan itu
tanpa toleh ke belakang lagi--
bila bahagia telah digenggam,
genggamlah dengan kuat sehingga terasa sakitnya
seperti ingin terjaga dari mimpi-mimpi
supaya
kita mampu menoleh ke belakang
dan melihat jalan-jalan liku dulu"

"kata orang, hidup ini indah
kata orang lagi, hidup ini umpama pentas dan kita pelakonnya
kata orang, hidup ini seperti kuah sup, dan kita adalah rencahnya
kata orang lagi, hidup ini hanya sesingkat cuma
kata orang, hidup ini hanya untuk diuji
dan kata orang lagi..
semua kata mereka aku tak ambik pedulilah.
yang aku tahu..aku tetap menghargai setiap saat yang berlalu."
terima kasih kepada Allah sebab aku masih berupaya seperti hari-hari semalam.

"kadang-kadang, kenapa ye
bila kita cuba untuk melupa
memori itu sentiasa menggamit pula kan
dan kadang-kadang,
bila kita cuba untuk ketawa
ada titis-titis sendu pula yang datang menjenguk kan
dan...
bila kita sedar tentang sesuatu yang sangat penting dalam hidup..
kita rasa macam, macam tak nak ambik tahu!"

"pernah terfikir atau tersedar tak..
sebenarnya memang lumrah bila--
hari ini sedang dilalui, seperti ingin cepat-cepat untuk melalui hari esok
dan bila hari kelmaren telah berlalu,
terasa seperti ingin kembali semula..
untuk mengubah apa yang telah diukirkan kan..
tetapi sebenarnya kita memang telah sedar
hari kelmaren hanya mampu dilihat
tidak mampu diubah lagi--selamanya.. betul kan"

"bila kita tidak boleh membuat keputusan
tanya lah pada hati
hati tentu ada jawapannya
tetapi bila akal menjadi ragu-ragu..
menafikan kata-kata hati..
apalah salahnya jika kadang-kadang
kita mengikut kata-kata akal"

"sebenarnya.. caturan untuk setiap insan
adalah berlainan coraknya
aku masih ingat kata-kata seorang teman 'Abg H' ;
'jalan yang abang lalui mungkin lebih panjang berbanding pijah..
mungkin lebih berliku-liku berbanding yang lain
tapi abang tetap sampai walopun lambat,
cuma jalan abang jauh..
jalan yang pijah lalu pulak pendek'
sebenarnya setiap orang akan ada puncaknya sendiri
cuma cara untuk kita pergi ke puncak mungkin berlainan
ada yang rata tanpa lopak, senang..
ada yang tidak berliku tetapi selalu tersadung batu dan jatuh
ada yang jauh tetapi jalannya tanpa halangan
tapi
ada antara kita yg mesti memerah keringat
melalui jalan yang sangat jauh
jalan yang terlalu banyak likunya
walaupun berapa kali jatuh tersadung..namun tetap tekad untuk bangun semula
-kita tetap ada puncak di situ-"

"Apalah salahnya jika kita pula yang berkorban
mengetepikan sebentar cuma perasaan dan keinginan sendiri
membahagiakan mereka yang kita sayang
dan sebenarnya tanpa kita sedar..
kita turut tersenyum puas melihat mereka bahagia
bila difikarkan balik...betul, pengorbanan itu indah"

"sebenarnya.. bila kita rasa kita adalah keseorangan,
pejamlah mata-- kuatkan semua deria
rasailah sapaan angin dengan kulit
dengarlah pergerakan indah pokok-pokok
lihatlah mata kucing ke lumbu ke ayam ke..sedalam-dalamnya
dan bila kita rasa kita sedang tersenyum riang..
kita masih tidak keseorangan-- :)"

"bagaimana kalau hari ini kita sedang bersuka ria..
tetapi esok sudah tiada lagi untuk kita"

--dah la membebel sikit2..huah2...ish banyak pulak pekataan 'sedar' dan 'kan' ni.--
bertungkus lumus siapkan projek. kurrrrrrr--

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...